Witaj Narciarzu,

Jeśli jesteś doświadczonym narciarzem i cenisz sobie niezawodne narty, które są idealne na całodniowe szusowania to modele z bestsellerowej linii Head Supershape to właśnie
to czego szukasz.
Te narty z grupy high-performance są gwarancją zadowolenia z jazdy. Teraz w nowym odświeżonym designie na sezon 2019/2020. W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat budowy tych nart oraz podpowiemy czym się kierować w wyborze swojego supershape'a.
Od wielu sezonów przedstawicielami tej linii są i.Magnum, i.Rally, i.Speed oraz i.Titan.
Zacznijmy od tego co wspólne – czyli budowa i technologie.

Narty zbudowane są na konstrukcji Worldcup Sandwich Cup - technologia wynaleziona przez Howarda Heada w latach 40-stych, ręcznie wykonana i perfekcyjnie dopracowana. Najlepsi inżynierowie świata tworzą je z laminowanego pionowego rdzenia drewnianego, który z dwóch stron jest ściśnięty przez ultraszybkie felonowe ściany boczne oraz titanal który nadaję nartom dynamiczności i sprawia że idealnie trzymają się podłoża.

Innowacyjny materiał Graphen!


W całej linii supershape został wykorzystany innowacyjny materiał Graphen. Jest to ultra cienkie i lekkie tworzywo ale za razem twardsze i sztywniejsze o 300 razy bardziej niż stal. Te wyjątkowe parametry Graphenu zostały wyróżnione nagrodą Nobla. Dzięki niemu cała konstrukcja nart została odchudzona, narty są teraz stosunkowo lekkie, ale ich dynamika i możliwość agresywnej jazdy na nich została niezmieniona. Narty z Graphenem oferują nam niewiarygodną stabilność , dzięki której czujemy się pewnie i bezpiecznie, a taka komfortowa jazda przekłada się nasze zadowolenie z szusowania.

Niezawodna ERA 3.0 S

W nowych supershapach znajdziemy również wykorzystywaną już od wielu sezonów niezawodną technologię ERA 3.0 S. Jest to połączenie technologii oraz geometrii i kształtu nart. W każdym z modeli zostały umieszczone dokładnie dobrane długości rockera tak aby dany przedstawiciel serii supershape pozwalał narciarzowi na maksymalne osiągi na różnych poziomach umiejętności. Rocker jest to wcześniejsze odchylenie dziobów, kiedyś narty miały stu procentowy kontakt ze śniegiem, wiadomo bez samego dzioba, ale teraz odgięcie dzioba zaczyna się wcześniej, w zależności od modelu jest to 5/10/15[%] ale o tym później. Technologia ERA 3.0 S to również progresywny promień skrętu. Standardowe narty zmuszają narciarzy do dużego wysiłku aby zakrawędziować narty na całej ich długości. Dzięki progresywnemu promieniowi skrętu uzyskanie pełnego kontaktu nart ze śniegiem przychodzi nam o połowę łatwiej.

Sportowy ślizg UHM C

Zastosowano w nich Ślizg UHM C o strukturze typowo race’owej wzięty prosto ze sportowych, zawodniczych nart Head’a. Zmieniona struktura ślizgu zapewnia nam uniwersalność w różnych warunkach na stoku. Do tego ten ślizg jest bardzo wytrzymały, niezawodny i powinien nam służyć na lata. Nie ma efekciarskiego wyglądu, jest klasyczny cały czarny, ale za to jesteś go pewien.

Wszystko co powyżej to wspólne cechy nart linii Supershape. Teraz zajmiemy się każdym modelem indywidualnie.

 

Head Supershape i.speed

Flagowy model marki Head – Supershape i.Speed. Najbardziej sportowy model z całej serii. Najwęższa „pod butem” i zarazem najszybsza. Dedykowane dla doświadczonych narciarzy, którzy nie chcą bardzo wymagających nart z serii Worldcup. I.speed zapewnia prędkości i osiągi w najwyższej formie ale z mniejszym nakładem sił. Nie są one tak wymagające ale nadal zostają w charakterystyce czysto sportowej. Model dedykowany typowo na przygotowane trasy.

Taliowanie
156CM-  122-67-102    R-11,7
163CM-  123-68-103    R-12,7
170CM-  124-68-104    R-14,0
177CM-  125-69-104    R-14,9
184CM-  126-69-105    R-16,3

Head Supershape I.Magnum


Supershape I.Magnum to natomiast światowy bestseller. Statystyzcnie najlepiej sprzedający się model na całym świecie. To narty najbardziej uniwersalne z całej linii supershape. Bardzo dobrze radzą sobie na przygotowanych trasach, ale na trochę rozjeżdżonym stoku nie tracą swojej stabilności. I.magnum można porównać do slalomki Heada Worldcup Rebels I.SL z tą różnicą, że na „magnumkach” jazda jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Ich 72-milimetrowa talia nart w połączeniu poszerzonymi dziobami i piętkami sprawia, a także rockerem sprawia, że jazda na nich wydaje się łatwa i przyjemna, a krótki promień skrętu nadał im niezwykłej zwrotności. Poradzi sobie na nich średniozaawansowany narciarz który chce wskoczyć na wyższy poziom ale zaawansowany narciarz może jeździć na nich agresywnie i wycisnąć z magnumek naprawdę wiele.

Taliowanie
149CM  128-71-108    R-10,3
156CM  129-71-109    R-11,2
163CM  130-72-110    R-12,2
170CM  131-72-110    R-13,1
177CM  132-73-111    R-14,2

Head Supershape I.Rally

Troszkę szersze „pod butem” niż i.Magnum z troszkę dłuższym promieniem skrętu. Model Supershape I.Rally powstał z myślą o nartach, które będą sobie radziły równie dobrze na przygotowanych stokach jak taż na wiosennym puchu czy trudnym rozjeżdżonym stoku. Świetny wybór dla tych co szukają nart dobrych na każde warunki, masz i.rally i nie przejmujesz się tym co następnego dnia zastaniesz na stoku. Dedykowane dla narciarzy posiadających umiejętności na 6+ w skali do 10. Idealne połączenia niezawodności w każdych warunkach.

Taliowanie
149CM  132-74-112    R-10,6
156CM  133-75-113    R-11,6
163CM  134-75-113    R-12,6
170CM  135-76-114    R-13,7
177CM  136-77-115    R-14,7

 

Head Supershape I.Titan

Te narty nie znają granic. Pojadą po wszystkim, tną śnieg w każdych warunkach. Najszerszy model w całej serii, o charakterystyce all-mountain ale w sportowym wydaniu. Poradzą sobie bardzo dobrze na struksie ale ich prawdziwy żywioł to gorsze warunki. Szczególnie ciężsi narciarze mogą czuć się na nich mega stabilnie. Ich utrzymywanie się na powierzchni jest niewiarygodne. Z i.titan poczujesz się tak pewnie jak jeszcze nigdy wcześniej. Dedykowane dla doświadczonych narciarzy szukających nart gotowych na wszystko.

Taliowanie
156CM-  136-79-115    R-11,9
163CM-  136-79-116    R-12,9
170CM-  137-80-117    R-14,1
177CM-  138-81-118    R-15,0

W całej linii Head Supershape każdy znajdzie coś dla siebie.