Każdy kto choć trochę ma wspólnego z narciarstwem na pewno słyszał o marce Volkl i legendarnej już serii Racetiger. Wiele razy pierwsze miejsce na świecie, a zawsze w topowej trójce w kategoriach jazdy i jakości wykonania. Najlepsze krawędzie na rynku, perfekcyjne ręczne wykonane okraszone sportowym super wyglądem. Z sezonu na sezon coraz bardziej ulepszane, a wszystkie zmiany są zawsze na plus. Kiedy wydaje CI się, że nie może być już leszych nart od Racetigerów, przychodzi nowy sezon a one są jeszcze lepsze.

------

Tłumik drgań UVO 3D

Najważniejszą technologią jest niepodważalnie system UVO, w tym sezonie w wersji 3D. W pełnej nazwie Ultimate Vibration Object odpowiada za zdolność do lepszej transmisji sił sterujących nartami oraz selektywnie tłumi wszelkie drgania. Technologia opracowana na bazie wielkich konstrukcji budowniczych, które są zawsze wsparte systemem tłumienia drgań tak i tutaj w narciarstwie, nieważne czy jedziemy z bardzo dużą prędkością, czy mkniemy po zlodowaconym stoku nasze racetigery uzbrojone w tłumik UVO oferują nam jazdę niezwykle spokojną ani trochę nie tracąc na dynamice jazdy. Przechodzenie ze skrętu w skręt odbywa się w oazie spokoju, będziesz w szoku jak pewnie można czuć się w każdym skręcie, przy każdej prędkości.

------

Konstrukcja i budowa

Sam rdzeń narty to Speedwall Multilayer Woodcore. Jest to połączenie twardszego drewna przy bocznych ścianach nart, a lżejszego w środku. Drewno z drzew liściastych, wykorzystane na bokach nart sprawia, że mamy bardzo mocną przyczepność w czasie przejścia na krawędzie, a także bardzo przekłada się to na transmisje mocy. Środkowa część rdzenia natomiast jest zrobiona z drewna z drzew iglastych, jest ono dużo lżejsze co powoduje, że narty robią się bardziej zwinne i zwrotne, a także redukuje się cała masa wagi nart. Dodatkowo zarówno nad jak i pod rdzeniem zostały umieszczone warstwy tytanalu, który sprawia, że jazda na nartach jest dużo bardziej dynamiczna a z samych desek można wycisnąć o wiele więcej. Miłośnicy twardego i szybkiego stylu jazdy odczują zalety tej konstrukcji.

------

Piekielnie szybki ślizg i ścianki boczne

Od wielu sezonów Racetigery posiadają ścianki boczne, tak zwany Full Sidewall, który ciągnie się przez całą długość nart od dzioba, aż po piętki. Dla osób które mocno krawędziują narty będzie pozwalał on na jeszcze szybszą jazdę, gdyż nasz ścianki boczne są niemalże jak ślizg, również pomagają nam nabrać prędkości. A pro po ślizgu, w Racetigerach mamy Base P-Tex 4500, czyli spiekaną masę polietylenu o bardzo dużej gęstości. Jest to wyjątkowo szybki ślizg wykorzystywany tylko w nartach typowo wyścigowych. Posiada on sporą odporność na ścieranie i doskonale wchłania wosk. Materiał z którego powstał ślizg został ulepszony o specjalne dodatki dzięki czemu zachowuje się jak elektro przewodnik, coś na bazie termicznego ślizgu, który zapewnia maksymalne osiągi.

------

Volkl Racetiger SL + rMotion2 12 GW

Pierwszym najbardziej uznawanym modelem w świecie slalomek jest Volkl Racetiger SL. Wielokrotny laureat w kategorii slalom na poziomie zaawansowanym. Naprawdę jest to wzór narty slalomowej. Przeznaczona do pokonywanie krótkich, ciasnych, a zarazem bardzo dynamicznych skrętów. Nie ma trasy której nie byłbyś wstanie poskromić, niczym tygrys w swojej dżungli. Połączenie wspaniałego trzymania krawędzi, ze spokojną i pewną jazdą którą zapewnia nam tłumik UVO ukazało slalomkę idealną. W tym modelu poza rdzeniem i wkładkami tytanalu zastosowana jest jeszcze konstrukcja 3D Glass, inaczej mówiąc narty są dodatkowo pokryte laminatem z włókna szklanego ułożonego w formie trójwymiarowej ramy. Dzięki temu deski jeszcze lepiej przenoszą energię na stok. Mocno wytaliowana, z krótkim promieniem i wąską talią pod butem i 5 % rockerem, który sprawia, że nasze przechodzenie ze skrętu w skręt odbywa się błyskawicznie.

------

Volkl Racetiger GS + rMotion2 12 GW

W serii racetiger mamy również model GS. Zbudowana dokładnie tak samo jak model SL, ale o geometrii typowej gigantki. Długie i bardzo szybkie łuki to ich żywioł. Na nich możesz się poczuć jak prawdziwy zawodnik slalomu giganta. To połączenie sportowego charakteru i poczucia stabilności i bezpieczeństwa.